Cum se introduce in sistem un Produs (stocabil sau serviciu) nou ?

<<< Vezi inainte:  Cum se introduce in sistem un Partener (client sau furnizor) nou ?

Configurație de bază pentru un Produs nou.

Urmatorul pas este configurarea produselor cu scopul de a putea incepe procesul de vânzare sau cumpărare. 

Pentru a crea un produs nou mergeti in meniul Vânzări→ Produse Produse apasat butonul Creati, si se deschide formularul produsului,

../../_images/product.png

unde introduceti:

  • in campul Numele produsului: introduceti numele scurt al produsului;
  • casetele "Poate fi vândut" și "Poate fi achizitionat" sunt utilizate pentru a stabili daca produsul este disponibil pentru vânzare și pentru achiziție. Dacă selectați "Pentru a fi vândut" puteți obține mai multe opțiuni de configurare a produsului in tabul Vanzari.
  • in campul Imagine: faceti clik si selectati imaginea pe care doriti sa o asociati serviciului,

Informații despre produs 

Tipul produsului 

Putem defini produse ca un "Produs care poate fi stocat" (marfa, materie prima, etc) ca Serviciu sau ca si consumabil în Odoo. Aveti mai jos lista de opțiuni pentru a defini tipul de produs:

  • Produs care poate fi stocat: Folosiți pentru a defini un produs pentru care este necesara evaluarea inventarului și urmarirea trasabilitatii sau a caror transferuri sa fie posibilă numai în cazul în care acel produs este disponibil pe stoc în depozit.
  • Consumabil: Prosus a carei transfer din depozit este posibilă, dar nu include evaluările de inventar, deoarece nu este evidentiat stocul acestora în depozit.
  • Serviciu: Un produs care nu poate fi stocat în depozit, dar poate fi vandut sau cumparat.

Unitatea de masura: - introduceti unitatea de masura specifica pentru vanzarea produsului;

Pret de vanzare: - Utilizati un preț fix pentru a defini un preț public de vanzare. Comanda de vanzare va prelua acest preț atunci când produsul este introdus in comanda.

Referință internă: - Fiecarui produs poate fi alocat un cod pentru a usura cautarea produsului în timpul diferitelor procese cum ar fi vanzarea sau cumpararea.

Coduri de bare EAN 13

../../_images/barcode.png

EAN 13 este un standard de codificare a produselor pentru a fi identificate cu ajutorul scanerelor de produse si ceva de forma 0075678164125. Odoo are un generator care poate genera automat Codul EAN 13 dupa codul intern al prosusului. {Setati un EAN Personalizat este vizibil doar cand produsul este in Editare} 

Descriere: - In acest camp definiți caracteristicele tehnice ale prodususlui pentru a fi folosite in oferta.

 Achiziții (Aprovizionari)

Informatii legate de metoda de achiziție a produsului si de furnizori produsului.

../../_images/product-procurement.png

Costul Produsului

Preț de cost (Cost Price): pentru produs, este dat automat de metoda de calcul al costului stabilita pentru companie, functie de pretul de la furnizor sau pretul de fabricație al produsului.

Metoda Costului (Costing Method): selectati Pretul real {Real price} pentru FIFO ca metoda de calcul al costului ;

Metoda de aprovizionare {va ajuta sa va optimizati stocurile, separati produsele in produse pe stoc si produse pe care le aduceti doar la comanda}

Definiți metoda de aprovizionare a produsului, atunci când vindeti acest produs folosind oricare dintre metodele de mai jos.

  • Cumpara (Buy): Când vindeti acest produs, Odoo va folosi stocul disponibil in depozit pentru comanda de livrare.
  • Fabricatie (Manufacture): daca produsul este fabrict intern {necesita instalarea modulului de fabricatie}.
  • La Comanda (Make To Order) : Odoo va creea automat o Cerere de oferta de aprovizionare in ciorna (cand este confirmata o Comanda de vanzare), cu cantitățile necesare pentru a fi trimise furnizorului. Comanda de livrare va fi disponibil după primirea produselor.

Notă:

  • Când metoda de aprovizionare a fost setata Buy (Cumpara) și dacă nu sunt cantități suficiente disponibile, ordinul de livrare va aștepta achizitia de noi produse. Pentru a rezola problema in cazul in care nu exista stoc suficient va trebui sa stabiliti reguli de stoc minim pentru acest produs si sa rulati programatorul de verificare a stocului.
  • Când metoda de aprovizionare a fost setata si Buy (Cumpara) si La Comanda (Make To Order), Odoo va creea automat o Cerere de oferta de aprovizionare in ciorna;
  • Când metoda de aprovizionare a fost setata si Fabricatie (Manufacture) si La Comanda (Make To Order), Odoo va creea automat o Comanda de fabricatie in ciorna;

Trebuie de asemenea sa stabiliti cel puțin un furnizor pentru produs, altfel achizițiile dvs. vor rămâne în stadiul de excepție.

Furnizori: - Puteti introduce toți furnizorii care pot livra acest acest produs și aveti posibilitatea de a plasa comanda la oricare dintre acestia. Este selectat implicit primul furnizor din lista dar acesta poate fi schmbat in comanda de achizitie.

Descriere : - Descrieti caracteristicele tehnice ale produsului care apar in Cererea de oferta de achizitie, pentru ca furnizorul sa va poata face oferta.

Informații despre Inventar

Informatii legate de valoare stocului și locațiile produsele pot fi găsite in acest tab.

../../_images/product-inventory.png

Stoc si Variatii Asteptate

Cantitatea la indemana (Quantity On Hand): - Cantitatea disponibila în depozit ce poate fi atribuila pentru livrare. Trebuie ținut cont de faptul că odată ce se vor atribui cantitati pe comenzi de livrare, acestea se vor scadea din cantitatea disponibilă. (Cantitatea la indemana poate fi sub valoarea Canditatii Disponibile)

Primire: - Cantitatea totăla care a fost comandata la furnizori si trebuie sa fie receptionata in viitor.

Cantitate Disponibila: - Cantitatea Disponibila este o cantitate virtual calculată  dupa formula {cantitate Disponibila = Cantitatea la indemână + Primirile - Ieșirile (iesirile fiind cantitatea rezervata si gata de livrare)} 

De asemenea există setari privind trasabilitatea pe Loturi si Coordonate de depozitare, campuri informative de asemenea, ca stare, manager de produs, precum și locațiile de depozitare.

Informații Vânzări 

../../_images/product-sale.png

 

Conditii de Vanzare: - Precizați informații ca timp de livrare a produsului, garanție și unitatea de masura la vanzare.

Punct de vanzare: - Aici se fac setarile necesare pentru produsele care intra in vinzare prin Punct de Vanzare cu Amanuntul. 

  • Categoria Punctului de vanzare - este o cateorie specifica si ajuta la gruparea produselor vandute prin POS.
  • Disponibil in Punctul de vanzare este setarea care face ca produsul sa fie afisat in POS deci implicit sa poata fi vandut prin Punt de vanzare.
  • Pentru cantarire este o setare care stabileste ca produsul trebuie sa fie cantarit la vanzare.
  • Iesirea si Intrarea de numerar sunt setari specifice inregistrarii de miscari de numerar in POS

Shop Sale price: - sunt setari specifice formari pretului de vanzare cu amanuntul care trebuie sa incluta adaosul comercial pe produs si TVA-ul.

Informații Contabilitate 

Informații legate de setarile contabile ale produsului privind contul de venituri si contul de cheltuieli si taxele la Client si la Furnizor.

../../_images/product-accounting.png

 

Categoria interna

Categoria interna defineste tipul contabil al produselor Fiecare produs preia automat setarile implicite ale categoriei din care face parte. Mai multe detali in Configurarea categoriilor de produse.

Conturi de venituri și cheltuieli 

În timpul operatiunilor de vanzare sau cumparare conturile de venituri si conturile de cheltuieli sunt folosite pentru inregistrarea si codificarea tranzacților financiare. Implicit setarile si tipul contabi al produsului sunt luate din categorie produsului. Totuși, puteți seta aceste conturi si pe produs pentru diferite contul de venituri și cheltuieli și acestea vor înlocui setarile conturilor definite în categoria produsului.

Taxe Clientului si Furnizor

Aici sunt setate taxele (TVA-ul) implicit care se aplică atunci când facem o achiziție sau o vânzare, dar pot fi defimite si alte tipuri de taxe.

>>> Vezi in continuare:  Cum se definesc Categoriile de produse ?

Need more info?

This documentation page has been extracted from the Q&A section where you can discuss it and get feedback.
  Related question