Cum se introduce in sistem un Partener (client sau furnizor) nou ?

Clienții și Furnizorii sunt foarte usor si elegant de gestionat în Odoo. Puteți gestiona clienti și furnizori, în toate situatiile cum ar fi B2C sau B2B clienti și furnizori poat fi configurati cu acelasi nume și sa vedeti perspectivă pentru finanțare.

Pentru a adăuga client nou sau furnizor faceti clic pe butonul Creati si se va deschide formularul ca cel de jos (necompletat).

../../_images/customer-supplier.png

Clienți și Furnizori

Companie versus Contact 

Pentru a defini un client sau un furnizor nou în Odoo, avem nevoie de câteva informațiile necesare, cum ar cum ar fi numele, adresa sediului social, CUI-ul si NRC-ul, adresa de email si numarul de telefon. Puteti defini clienti sau furnizori ca si Contacte (individ) sau ca o companie (persoana juridica). Când definiți un partener ca si Companie puteti creea mai multe contacte diferite cum ar fii CEO, Manager vanzari, Account Manager, Product Manager, etc. Dacă definiți contacte (indivizi) le puteți lega la companie mai târziu, dacă va fi necesar.

Deci, Dacă avem client sau furnizor ca si Contact (individ) conturile lor de plati și încasari sunt menținute individual, în timp ce contactele asignate la companii au conturile pastrate pe companie.

Vânzări și opțiuni de achiziție 

Toate configurațiile legate de vânzări și achiziții sunt definite aici pentru clienti sau furnizori.

../../_images/sales-purchase.png

Vânzări și opțiuni de achiziție

Persoana de Vânzări 

De obicei, este desemnat un Agent de vânzări care gestioneaza vanzarile pentru acest client, Pista va asignată automat vânzătorului care a introdu-o și a convertit-o în oportunitate.

 Echipele de vanzari

Puteți atribui clientul unei echipe de vanzari, atunci când lucrați în echipe. De asemenea, acest camp va prelua automat echipa vanzatorului care a calificat Pista și a convertit-o în Oportunitate.

Clienți & Furnizori 

Aceasta este o mare caracteristică a Odoo de a gestiona un client și un furnizori, folosind un contact unic. Atunci când verificati atât clientul cat și furnizorul, puteți accesa aceasi persoană de contact în ambele situatii, pentru a vinde sau pentru a cumpara în timp ce creație oferta, comanda de achiziții sau factura.

Limba

Utilizați limba specificata pentru a personaliza toate rapoartele tiparite pentru clienti sau furnizorii. În funcție de limba selectata aici Odoo va imprima toate rapoartele personalizate in aceea limba.

Referință 

Un nume scurt legat de Client sau Furnizor, este folosit pentru a selecta rapid prin căutarea în timpul diferitelor operațiuni, cum ar fi vânzarea, cumpărarea sau facturarea.

Data 

Nu este nimic special asociat cu aceste camp, încăt il putem folosi doar pentru a specifica data când ati activat sau ati lansat tranzacții financiare cu acest client sau furnizor.

Activ 

Acesta este un câmp de sistem pentru a putea ascunde clientul sau furnizorul sa il pubem inactiv pentru nu mai fi vizibil in nici o listă.

Vei primi un mesaj prin e-mail 

Atunci când veti atribui acces in sistem prin Portalul unui Client sau Furnizor, acesta setare definește politica de notificare prin email adica sa primesti sau nu un e-mail sau o notificare la o postare pe peretele lor din Odoo. Cititi mai multe despre Primirea mesajelor prin e-mail

Opt-Out 

În cazul în care ati fost notificati ca contactul a refuza să primească newsletter (e-mail in masă) sau e-mail din campaniile de marketing. atunci cu aceasta obtiune, se blocheaza corespondenta inspre acest contact

 Contabilitate

Toate configurațiile legate de contabilitate sunt definite aici atat pentru client cat si pentru furnizor.

../../_images/account-settings.png

Opțiuni de contabilitate

Poziția fiscală 

Utilizata pentru a defini pentru o locație client modul de taxare. In funcție de locațiile clientului sistemul poate înlocui și calcula texele in momentul vânzări. Împreună cu taxa, dacă dorim sa facem vânzăril in alte de state (export), putem trece conturi folosind aceeași poziție fiscală.

Contul Incasari & Plati

În funcție de operațiunile contabile, sunt folosit pentru a codifica intrările in contabilitate, adică Factură, Chitante, Articole, Jurnale, etc .

Conditii de plata 

Putem predefini condițiile de plată pentru furnizori și pentru client, în funcție de conditiile contractuale.

Raport de încasari & plati 

Este calculat și afișat un total al sumelor de încasat de la client respectiv de platit la furnizor. Odoo are un mecanism de reconciliere a plătilor si incasarilor.

Limita de credit 

Cu toate acestea, nu are nici un efect asupra contului de vânzare sau de cumpărare, aceasta este doar un camp cu informatii privind tranzactiile în Odoo.

>>> Vezi in contiunare:  Cum se introduce in sistem un Produs (stocabil sau serviciu) nou ?

Need more info?

This documentation page has been extracted from the Q&A section where you can discuss it and get feedback.
  Related question